Olmayan Rüzgarda Uçurtmasını kaybeden adam !

Uydunet Sitelere Giriş Sorunu


Bu ara nedene uydunette hem bağlantı kopmaları hemde sosyal ağlara özellikle youtube ve twitter gibi sitelere girişte problem yaşadığımı farkettim. Aslında mahkeme gene engelledi sanırm diye düşündüm ama diğer arakdaşlarıma sorunca yada mobilden bağlanınca böyle bir sorun olmadığı ortaya çıktı. Sorun acaba bende mi diye gene bayağı bi kurcaladım bilgisayarımı ama sonra uyduneti arayıp arıza bile bildirdim. Şimdilik sorun yok. Nereden düzeldi onu şimdilik bulamadım. Bu Bir İstisna olabilir. Siz nasıl çözeceksiniz alt tarafta kısaca anlattım .

Öncelikle hem uydunet hem normal ttnet vs ile bağlanan arkadaşlar  bu sorunlarını uydu paneline girmeden de çözebilirler . 
İlk yol  - DNS Önbellek Temizlemesi, DNS adreslerini internet servis sağlayıcısından otomatik olarak istemcilere verilir.Dnslerimizi temizliyoruz ki rahatça sitelere girebilelim bunu arada yapmak gereliyor. 

Bazı durumlarda dns adresi isteğe bağlı olarak değiştirilebilir. Bir bilgisayar internete bağlanırken, servis sağlayıcısından aldığı DNS adresini hafızasında tutar. Hafızasında tutduğu DNS adreslerini bir kere algıladıktan sonra bir daha değiştirmez.

Bazı özel durumlarda veya web sitelerinin IP değiştirmesi durumunda bilgisayarımızın hafızasında tuttuğu DNS kayıtlarını manüel olarak değiştirmemiz gerekir.

Adım adım DNS çn belleğini şimdi temizleyeceğiz;

1. Adım - Başlat, çalıştır veya Windows tuşu R tuşlarına basak Çalıştırı çalıştırdıktan sonra cmd yazıyoruz.

2. Adım - Çıkan ekranda ( ipconfig /flushdns ) yazıyoruz.

3. Adım - ( ipconfig /release ) yazıyoruz.

4. Adım - ( ipconfig /renew ) yazıyoruz.

Daha Sonra Dns adreslerimizi değiştiriyoruz . Windows 7 ise Bilgisayarınız  ağ, xp ise ağ bağlantılarım vardır masaüstünde. Ona Sağ tıklayalım ve özelliklere girelim . Oradan , kablosuz ağ bağlantısı veya ağ bağlantısı , ona da sağ tık-özellikler. tcp/ip çift tık. dns bölümünü bul. ilk satır 8.8.8.8 ikinci satır 8.8.4.4 tamam deyip kapat pencereleri. ağ ayarların tamamdır . 

Hala sorun varsa C/windows/system32/driver içindeki host dosyasını yönetici olarak açın içindeki herseyi silerek kaydedin. Hala devam mı ediyor  yorum bırakın dönelim gene mi olmadı uyduneti arayabilirsiniz :) .

Hani işletim sisteminden vs olduğunu düşünmüyorum bu uydunetin sorunu olarak görülüyor . Ama gene de Linux kullanabilirsiniz :) özgür yazılım . Herşeyin kısıtlanmadığı özel bişey . Linux için de Burayahttp://www.ubuntu-tr.net/ Uğramakta fayda var . 

1 yorum:

  1. Genelde pc kaynaklı problemlerde insanlarımız şuçu Iss firmaları üzerinde yoüunlaştırıyor. Küçük dokunuşlar ile çözülebilecek durumlar Iss karalamaya kadar gitmektedir. Bloğunuz için teşekkürler

    YanıtlaSil

Yazıya yorumunu yap ;