Olmayan Rüzgarda Uçurtmasını kaybeden adam !

Bir Pazarlama Faciası olarak : Zopo Tr

Şimdi Zopo nedir diyeceksiniz eğer telefon ve mobil dünya ile fazla alakanız yoksa. Zopo çinin önde gelen telefon üreticilerinden biri. Uygun fiyata iyi mtk işlemcili telefonlar üretiyor ki , malzeme kalitesi olarak Çin ürünleri içinde en iyi bir iki firmadan biridir.

Zoponun bu ara önemli olmasının bir nedeni ise Zopo markasının türkiyeye bir disbirütör aracılığıyla giriyor olması ve bu telefonların tam bir Fiyat/ Performanas ürünü olarak görülmesi. Tıpkı General mobile gibi.  Dg Tech olarak bilinen bir firma Zopo ile anlaşarak türkiye bayisi olmuş durumda. Zopo bunu facebook sayfasından da doğruladı. Şimdi gelelim asıl meseleye bu telefon türkiyeye gelecek ama bu yapılan pazarlama ve hatalar nedeniyle firmaya iyi yansımayacak. Kendimce firmanın yaptığı hata ve davranışları bir sıralama gereği duydum. 


Firma öncelikle  forumda bir kullanıcıyla görüşerek Zopo konusu açtırıp birr şekilde telefonu forum üzerinden talebini toplama yoluna gitti. Önce youtube videosunu bile o kullanıcının atması ilk başta reklam mı la o dedirtti. Küçük bütçeli bir firma için forum üzerinden reklam doğru karar denebilir belki, ama her süreci o konuda yazmaa, neyin nasıl yapıldığını vs anlatmak amatör olduklarını gösterdi.

Hemen hemen her sıkışmada telefona biraz muhalif olmak trollük oldu. Her sıkışmada firmaya değil Harun bey'e sorun gibi söylemler geliştirildi.

Firma sahibi ön plana çıkarıldı sürekli. Firmanın ön plana çıkarılması gerekti. Firma sahibi facebook hesabından birçok şeyini gizlemeliydi , o profil sayfasından firma sahibinin siyasi görüşünü de görmüş olduk ki ben ondan sonra elimdeki telefonu değiştirmeyi şimdilik düşünmüyorum yada öyle görüşlü bir insana para kazandırmak istemiyorum bu doğru bakış açısı değil belki ama bu yaptığıda yalnıştı. 

Firma sıfır reklam ile bu işe girdi , ki şuan zaten golü yemiş durumda. 

Firma General Mobile gibi bir hata yaptı ve kullanıcılarına ürünü en geç 25 nisanda göndereceğini açıkladı ki; şuan forumda bunun gümrükten kaynaklandığını kendilerinin neden olmadığını söyleyip duruyorlar, diyenlerde forumda sadece bu konuya mesaj yazan insanlar kıllanmadım değil açıkcası. 

İlk olarak nisan ilk haftası ön sipariş açacagız dediler, sonra Seyit bey ben nisanın başı dedim ilk haftası demedim gibi bir gaf yaptı ki ne diyelim nisanın ortası ile başı 15 olması imkansız değil mi ? 

Firma websayfası yapmış ki sayfa sanki önceki yüzyıldan kalma bişey. 

Sadece Dh özel indirim yapılacağını söylediler. Ha forumdan birde kullanıcılara sürekli şu mesaj pompalanıyor. İlk parti bitince bir iki hafta beklersiniz ürünler anca gelir :) . Kullanıcıyı böyle sivri dille uyarmak, nasıl desem iğneyi kendilerine batırıyorlar . Kullanıcı bugün ulaşamazsa yarın gider alternatif diğer bir telefonu alır ki bu telefonunda alternatifleri çok fazla

Telefon incelemeri konusunda Teknoseyir'in incelemesini istedi birçok kullanıcı. Hemen altına mesaj attılar Teknoseyire mail attık dönüş bekliyoruz diye. Daha sonra Mesut Çevik ile filan dalaşmalar tarzında olaylar oldu, Mesut çevikin tarafsızlığını kaybettiği konuları tartışıldı durdu. Sonuç mu : Telefonu gene Mesut Çevik inceledi ki Teknoseyir konusu unutulup gitti. Kalkıp teknoseyire ulaşamadık dediler birde utanmadan. Aynı ulaşım problemi için bende bi denemede bulundum ben ulaşabildim. Koca firma ulaşamamış yazık. 

Şimdi verdikleri tarih bu cuma günü doluyor. Gm'ye sürekli verdiği sözleri tutamamasından vuran firmanın şimdi ne yapacağını düşünüyorum. Umarım aksilik olmaz.

Elinde olmayan bir malı ön siparişle satıp daha sonra açıklama yapmamak ve dönüş yapmamak kullanıcılara hata her adımı girip tek tek yazmaları gerekiyordu süreci oraya çektiler.

Ürünleri sadece kendi sitesinden satarak da güven hissiyatını azalttı. Ha ürünler ortada yokken hiç piyasada yokken ön sipariş toplaması da yanlıştı. 

Ve farkettiğim şey ise ürünlerin fiyatları artacak diye sürekli pompalamaları ki buna inanmıyorum bunun ön siparişi yada ilk partiyi bir şekilde hızlı eritmek için uygulandığı düşüncesindeyim. Ürünleri online satış sitelerine koyup o 50 tl farkı onlara ödeselerdi emin ol daha çabuk dönüş alırlardı.

Firmaya herşeyi kullanıcılar öğretiyor gibi bir hava oluştu forum sayesinde. Amatör bir firma yarın her sorunda başı bu yüzden fazla ağrıyacak gibi gözüküyor. 

Hala firma bir açıklama dahi yapamıyor forumlara girerek ? O kadar insanda bu kadar talep toplayıp ses çıkarmadan beklemek ne kadar doğru ? Çıkıp bir açıklama yapmak bu kadar mı zor? 

Amatör bir pazarlama aşaması izlediler. Ha güzel yanı herkes işlerin nasıl yürüdüğünü öğrendi forumdaki herkesin belki emeği olacak gelecek telefonda. Yarın öbürgün forumdan toplanıp telefon bile getirebilirler belki.

Ha bunlar arasında iyi şeyler yok mu tabi var Zopo türkiyeye geliyor :) . Lenovo'nun, Xiamio'nun da gelmesi dilegiyle.
Ha forum diye bahsettiğim yer DonanımHaber forumları. İlgili konuya buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Ekleme (not) :  Burada yazılanlar firma yol göstermesi amacıyla yazılmıştır ne firmayı kötüleme ne de başka türlü bişey söz konusu değildir. 1-2 aydır konuyu takip ediyordum yazasım geldi.

Ekleme(2) : Forumdan Seyit arkadaş siyasi görüşünden banane demiş. Bu zaten benim görüşüm bunu eleştirmesini doğru bulmuyorum. Ürünü zaten ön sipariş verdik. Kardeşime söz verdiğim için alacağım. Kendisi nisanın ilk haftası ön sipariş açılacak dedi cevap yok, firma çalışanı değil belki ama herşeye cevap vererek kendi konumunu oraya getirdi. Tartışmalardan bir süre sonra kendi de firmaya topu atmasını doğru bulmuyorum. Bugün eğer (25.04.2014) ürünler gönderilmezse de deli gibi eleştireceğim. Söz senettir. Tutamıyorsanız vermeyeceksiniz. 

Kendinize iyi bakın cut! 



16 yorum:

  1. çok doğru ben beğendim yazıyı

    YanıtlaSil
  2. İyi araştırma, takip ve analiz bu gibi adımları atmadan önce şart.

    YanıtlaSil
  3. malesef bende zp980+ bekliyordum ancak telefonlar sanırım bu ayda teslim edilmeyecek..

    YanıtlaSil
  4. hata sanırım bizde. daha elden görmeden ön sipariş verdik. üstüne üstük aradığımızdada haftaya ancak elimizde olacağı söyleniyor. sözler tutulmadıktan sonra pek bi önemi yok

    YanıtlaSil
  5. Yazıyı çok beğendim,söylenmesi gereken her şey söylemişsin.

    YanıtlaSil
  6. Seyit forumda gafını soruyor. Kendisi demedi mi nisanın ilk haftası ön sipariş açılacak diye ta 15 inde açılmadı mı? Sonra ön sipariş olmayan dendi gene oldu. Sonra tekno seyir incelemesi ne oldu ? mesut çeviki o kadar eleştirdikten sonra mesut çevikinde ürünü süper diye nitelendirmesi ki twitterdan ürün hakkında sallarken çok garip geldi..

    YanıtlaSil
  7. Kim ne derse desin en iyi f/p telefonu olacak ama bu firmanın böyle pazarlama yapması aptalca.

    YanıtlaSil
  8. Güzel yazıyorsun tebrik etmek lazım yalnız bazı hataların var ben firma elemanı değilim Mesut Çevik'le aramda geçenler beni ve Mesut Bey'i ilgilendirir DGtech'in bununla bir ilgisi yok ayrıca doğru söylüyorsunuz bir ara önsipariş konusunda yanıldım ancak dediğim gibi firmanın kararlarını ben almıyorum veya direkt her anımı onlarla da geçirmiyorum dolayısıyla hata yapabilirim 65 gündür konuyu iyi veya kötü idare ediyorum bırakın da biraz hata payım olsun değil mi? Teknoseyir konusuna gelecek olursak Teknoseyir'den Levent Pekcan'la iletişime geçildi ürünler geldiğinde ilk elden onlara teslim edilecek var mı başka sorun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışanısın demedim farkıdnaysan çalışanı gibi davrandın ve konumunu oraya koydun. Mesut çevik konusunda sen değil firmanın ürünü göndermek istedigini gene sen söylemedin mi ? Hata yapabilirsin tabi hatasız kul olmaz. Ama firmanın forumda temsilcisi gibi görünmen de forumdakiler değil senin girişimlerin ve firmanın sonucu değil midir? Önemli değil. Ama her köşeye sıkışmada ya da verilen sözlerin tutulmamasından sonra direk Firmaya top atman bazen firmayı kollaman neyse.
      Bu arada göz ağrın xiaomi geliyormuş türkiyeye hayırlı olsun.

      Sil
    2. Ya Seyit kardeşim sen neden kendini bu kadar üzüyorsun ki? Boşver sıkma canını geçer böyle şeyler. Sen arada kaldığın için bu sorunları yaşıyorsun. Arada kalmamalısın. Çalışansan çalışansın, değilsen de değilsindir. Bunu net şekilde ortaya koyman gerekirdi ki ben bunu göremedim. Son zamanlarda forumdan kendini soyutladın üzüyorsun bizi. Miui ve zte nubia konularından tanıyorum seni en azından azda olsa biliyorum. Yanlış yapmış olman doğal, bunları kabul etmen önemli. Bak sayende can sıkıntısından milletin bloguna yorum giydiriyorum.

      Senin en büyük hatan firmanın çok içine girip , çalıışan gibi görünmek. Ama her sorunda cevap yerine firmaya topu atman oldu. Mesut çevik konusunda yukarıdaki yorumla aynı şeyleri düşünüyorum Mesut çevik meselesini firmanın uygun bulmadığını söylemedin mi en azından hafızam beni yanıltmıyor. Sonra elinizde olan ürünü direkt Levent beye gönderebilirdiniz. Levent bey ile görüştüğümde ki bi hafta öncesidir kendisine ulaşan birşey olmadığını söyledi. Hem donanımhabere güvenmeyip hemde mesut çevikin kendisine ürün göndermek de doğru değildir. Ki verdiğiniz hiçbir tarih uymadı hepsinde kullanıcıyı yanılttınız. Korkuyorum ki bu ay da bu ürünün gelememesi.

      Sil
    3. Bilmediğim yerde topu firmaya atmam sizce yanlış bir davranış mı? Bir kullanıcı olarak sorun çıktığı yerde ben ne yapabilirim ki? En fazla üyeler açıklama istiyor derim yapralar veya yapmazlar orasını firma bilir benim en ufak bir müdahale etme yetkim yokken tabiki de topu firmaya atacağım başka önerin varsa dinlerim. Haklısın belkide çok kaptırdım kendimi konuya gencim sonuçta belkide gereğinden fazla heyecan yaotım bunu bilemeyiz ancak dediğim gibi iş işten geçti başladığım iş bitecek başka yolu yok. Evet Mesut Çevik konusunda ben söyledim ancak olaylar farklı gelişmiş ürün Gün Bey'in isteği üzerine Erdi Bey'e yollanacaktı ancak Mesut Çevik'le arayı düzeltmek istediler sanırım ki bu sebeple ona ürün verdiler tam bir bilgim yok bu konuda ve Levent Pekcan konusunda yanılmıyorsam 3-4 gün önce sorduğumda görüştüklerini ve ürün göndereceklerini öğrendim

      Sil
    4. Eyw seyit. yalnışlarını görmen güzel. Ama firmanın yaptığı yalnışları görmeden geçemezdik .

      Sil
    5. O yanlışların bende farkındayım görüyorum ve gerektiği yerde gerektiği şekilde eleştiriyorum.

      Sil
  9. Firma açıklama yaptı pazartesiden önce kargo yok. Nalet olsun beklemez olaydık

    YanıtlaSil
  10. Zopo incelemeri yazarak geldim siteye. Sanırım zopoda general mobile gibi yapıp ilk partiyi bitirip talep toplayıp fiyat arttıracak sonuç olarak kötü yolda geçmiş olsun. umarım sonu benzemez.

    YanıtlaSil
  11. mjj_renegade

    Telefonu görmeden almayız, önce incelensin sonra karar vereceğiz, ürünler gecikti, indirim uzamalı deiğimizde ağır bir şekilde eleştirildik.

    Zaman gösterecek firmanın nasıl br duruma geleceğini...

    YanıtlaSil

Yazıya yorumunu yap ;