Olmayan Rüzgarda Uçurtmasını kaybeden adam !

Linux Grub Ekranı Sıralama değiştirmek


Geçen bir arkadaşımın (toprağ'ın)  netbook'una linux mint kurdum. Aşağı yön tuşu vs benzer bir kaç tuş çalışmıyordu, derslerini yapabilmesi için windows altında çalışan bir uygulamaya ihtiyacı vardı o ara wine filan uğraşamadık windows'a dönmek için bayağı bi uğraşmıştık. Çünki yön tuşu çalışmadığı için aşağı inemiyor windows'a giremiyorduk. Sorun belki fizikseldi ama bir çözümü olmalıydı. Google aramalarında ben pek bişey bulamadım . Sorunumu nasıl çözdüm sizinle paylaşayım. 

Öncelikle grup açılış ekranını değiştireceğiz burada varsayılan olarak bende linux mint var. Bunun için elimizde Grup costumizer gerekli. Bunu da Uçbirim(terminale aşağıdaki kodları girerek yüklüyoruz. )
sudo add-apt-repository ppa:danielrichter2007/grub-customizer
sudo apt-get update
sudo apt-get install grub-customizer
Bu komutları yazdıkdan sonra menüden uygulamayı bulup çalıştıralım. Varsayılan yapmak istediğiniz işletim sistemini seçiniz ve yukarı ok tuşu ile en üste taşıyıp, Kaydet düğmesine tıklayarak değişikliği uygulayınız.(aşağıdaki resimde olduğu gibi. )


Bundan sonra grup açılış ekranında ilk sırada windowsu görebilirsiniz. 

Hadi kendinize iyi bakın. Cut . 

0 yorum var:

Yorum Gönder

Yazıya yorumunu yap ;