Olmayan Rüzgarda Uçurtmasını kaybeden adam !

Zopo Türkiye Faciası Round:2




Zopo Türkiye'de eşi benzeri görülmemiş bir pazarlama faciası yaşayan benimde bunu gördüğüm bir firma.
Daha önce Zopo hakkında. Bir pazarlama faciası olarak Zopo adıyla bir makale yazmıştım. Onun devamı niteliğinde o süreçten bugüne kadar olanları birer birer yazacağız. Firma söz verdiği tarihi her zaman ki gibi gene tutamadı sanırım bu 3 oluyor. İşin garibi siparişi alırken insanlardan fatura bilgilerini bile daha alamamış. Bugün gene ortalık karışıktı gümrükten resimler geldi, sonra açıklamalar ürünlerin gene ertelendiğini hala ellerinde olmadığı gerçeği vurdu insanların yüzlerine. 


Acemilik konusunu şurada uzun uzadıya tartışmıştım oradan çıkalım .. 


 Ben bu telefonu çok istemiyordum açıkcası. Bir arkadaşımın bana söz vermesi ve verdiği sözü tutacam deyip durması sonucu bu telefonu bana aldı. Aldı almasına ama 20 gündür verilen sipariş sonrası ortada hala telefon yok ama telefonu savunan bir güruh var. Öyle ki bu güruh kah sinirleniyor kah insanlara hakaret ediyor filan. Tek mesele 800-900 tl verdikleri telefonun piyasadaki muadillerinin üzerinde performans veriyor olması. Bu nedenledir ki telefonlarıyla adam olduklarını sanıyorlar. Arkadaşıma kalkıp forumdan dedesi yaşındaymış ki bunu utanmadan söyleyebiliyor sso nickli adamcağız kendileri jinekolog olur danam olsun onun doğumunda gözlerini bile açtırmam  adamcağız bişeyler bilmeden firmanın arkasında saf tutmaya başlamış bile. Kim bilir ilk siparişi verdi ya kendisine bir kulaklık hediye etmişlerdi ondan olmasın. 


Bir güruh daha var ki bunlar da türkiyeye hiç böyle firmanın gelmediği, bunları desteklememiz gerektiğini düşünen grup. Şimdi sanki firmanın babamızın olduğunu düşündürüp firmayı bizim kalkındııracağımızı filan düşünüyorlar ki , bu bir ticaret sonuçta. Firma getiremezse kendi kaybeder. Biz çok şey kaybetmeyiz en fazla 50-100 tl fazla verip muadili telefon bulabiliriz ki  piyasa malum. 

Ve bu firmayı savunanlar ki kızdıkları konuların başında firmayı suçlamak geliyormuş. Firmanın suçu değil herşey devletin suçu diyecekler neredeyse. Kendi forumunda kalkıp gümrük çalışanlarına şerefsiz , adi vs diyebilecek kadar alçaklar kendileri. 
Sürekli pompalanan şey firma acemi bekleyin olacak ha gayret. Sanki çocuk doğuruyoruz mübarek ?
Sonuçta bu insanlar tüketici sen ne hakla bu insanları bekletip daha sonrada isterseniz iptal edin diyebilirsin ki? insanlara söz verip sorada böyle ortada bırakmak.


Firma gel gelelim firmaya. Firma yaptığı açıklama çok gülünç aslında. üçdür aynı açıklamayı yapıyor. 




Ama gerçekten bu kadar amatör firma ben görmedim. Bu kadar sermaye ile işe girip neredeyse hiçbir alanda uzman olmayan elemanlar (yapılanlar ortada) piyasaya girmeye kalkıyor. Burada sorun burada başlıyor. Hala malını gümrükten de çekememiş. Gümrükten paylaştığı fotoğrafları da neden paylaştığını anlamadım. 


İki neden sunacaktır onun içinde. 
1- Gümrükte bize oyun oynuyorlar.  Bazı firmalar bizim piyasaya girişimizi engellemeye çalışıyorlar gibi bir söylemle kullanıcının karşısına çıkacaklar ki olasılık kuvvetli. Siyasi bi takım baskılar var üzerimizde gibi de gidebilir. 
2- Bakın ürünler burada biz çalışıyoruz havası vermeye de çalışıyor olabilirler. 

Kısacası 20 gündür bana gelmeyen telefondan artık beklentim kalmadı rica edeceğim Xoser siparişimi iptal etsin sözünü ben kabul etmiş sayıyorum. Kendisi için üzülüyorum :D o kadar okuyan araştıran adamı troll ilan edip forumda konusunu bile kapatmışlar. Ki kendisi zopo için mobile apk yazmıştı. Verecem kullansınlar diyordu artık foruma da girmez :D 

Aslında Zopo Pazarlama ekibine bir mail ile bunu bilgilendirme yada telefonla sorunu anlatmak istedim ama arkadaşım engel oldu.. Ne yapalım öyle olsun bakalım.



Bu yazılanlar sadece beni bağlar


Hade kendinize iyi bakın cut.


1 yorum:

Yazıya yorumunu yap ;